Förklaring, eller förtydligande.
Ni kanske frågar er varför jag drar upp gamla tankar, minnen och känslor, det ligger ju bakom mig, det är inte så jag mår idag, men det finns ett svar på det. Denna blogg startades för att jag skulle ha en plats att ventilera saker, ett ställe där jag kunde skriva av mig. Och allt det som skrivits förut, och jag kan tala om att det är inte lite, det känns inte avslutat ännu, det är texter som varit orörda, olästa och gömda för omvärlden, texter med tankar och känslor som jag skämdes över. Det är slut på det nu! Detta är en del av mig, det kommer det alltid att vara. Jag är glad för att jag kommit såhär långt, för att jag nu är stark och inte längre skäms för hur jag mådde då. Det var inte mitt fel, det var inte mig det var fel på!

Brinn så länge du lever.
Låt ingen få släcka din glöd.
Brinn så vi alla kan se dig.
Vägra vara levande död!