Del III
Hösten har varit den längsta jag någonsin upplevt. Jag har funderat mycket på vad han ville mig, varför han sökte upp mig. Tankar som; Varför jag? Vad har jag gjort honom? finns ofta där. Att gå runt och alltid vara rädd är hemskt, jag vet ju att när som helst så är det dags igen, han kan bara inte vara ”färdig” med mig ännu. När jag minst anar det så kommer han att dyka upp. Allt känns så orättvist, livet känns meningslöst och jag kände mig länge som ensammast i världen. Jag hade ingen att prata med, ingen att gråta hos, ingen som stöttade mig. Hur jag överlevde vet jag inte, att inte självmordstankarna blev för starka är ett under som är svårt att förstå. Men det var något som gav mig mod att ta emot hjälp innan det var för sent. Jag hoppas innerligt att det inte är det som ironiskt nog kommer att bli min död, någon gång när han tycker att det är dags, för jag vet att han fortfarande bevakar mig. Han vet mycket väl om att jag ännu en gång brutit mot hans ord, och nu väntar han bara på rätt tillfälle att göra mig uppmärksam på det. För jag vet att trots att han nu blivit uppmärksammad av polis och ungdomsanstalt så kommer han att finna en väg därifrån. Han är expert på att dölja sina onda sidor. Ibland tvekar jag på om det var värt att ta risken att vittna mot honom. Är en behandlingstid på mellan två månader och ett och ett halvt år, plus efterföljande skyddstillsyn i ett till två år, ett rimligt straff för att ha förstört en annan människas liv? Är det värt att offra så mycket av mig, att lägga ner så mycket energi på det, för att få så lite i gengäld? Jag menar, vilket straff han än skulle få så ändrar det ju inte något för mig. Det kommer inte få mig att känna mig säkrare, det skjuter antagligen bara upp allting en tid. Men ändå, kanske, kanske att det får honom att tänka efter en extra gång innan han söker upp mig igen. Jag kan bara hoppas. Jag var tvungen att försöka med något, men det kommer att krävas mycket av mig om jag ska komma igenom även denna perioden. Men hur det än slutar så lyckades han ju ändå till sist nå sitt mål, han förstörde mitt liv, tog min lycka ifrån mig. Hoppas han är nöjd.