Att ta beslut.
Några få ord, som det nog egentligen inte låg så mycket tanke bakom när de yttrades, gav mig en tankeställare idag. Så gott som varje dag ställs vi inför olika beslut som ska tas - allt från vardagliga små val till livsomvälvande vägskäl, men hur jobbigt det än kan kännas ibland att behöva välja, att behöva fatta beslut, så ska vi nog trots allt försöka njuta över att vi faktiskt har makt att påverka våra egna liv! Ibland mer och ibland mindre, men alltid makt att förändra.
Så med detta i tankarna så har jag nu tagit ett beslut! Det börjar bli dags att skriva den nakna sanningen... Dags att ta ett steg till i denna blogg! Blir det för mycket för er så ber jag om ursäkt, men jag tänker inte längre gömma mig bakom min mask, det här är jag, det här är mitt liv, take it or leave it!
Min berättelse om det som har hänt har jag skrivit successivt genom åren, jag kunde inte skriva när jag var mitt i det utan jag var tvungen att få lite distans till varje händelse innan jag kunde sätta ord på det, därför är berättelsen indelad i många olika delar. Jag kommer låta det vara så, jag kommer att dela med mig av en del i taget, dels för min egen skull och dels för er skull...jag måste ju ge er makten att välja också, att välja om ni vill läsa vidare och på så vis följa med mig på min väg framåt, eller om ni vill hoppa av för att skydda er själva. Det kommer bli rakt, ärligt, och väldigt väldigt naket och sårbart, och jag är livrädd! Men jag behöver göra detta nu, för min egen skull! Som jag sagt innan så är denna blogg inte till för er läsare i första hand, utan den är till för att jag ska få skriva av mig...för att jag ska få bearbeta mitt förflutna och ge mig själv en chans att komma vidare! Ja...jag är skadat gods, men jag är också enormt stark och väldigt stolt över mig själv och över hur långt jag redan kommit på min väg tillbaka till ett "normalt" liv!