Bebissjuk.
Alltså...det är inte så att jag väldigt gärna vill ha en liten bebis just nu, har i praktiken alldeles tillräckligt med det älskade lilla barn jag har, MEN... Jag önskar att jag hade möjligheten... Jag skulle vilja ge lillkillen ett syskon innan han blir tonåring.
Men nu är det ju så att "it takes two to tango", och i ärlighetens namn vet jag inte om jag skulle våga ta det steget igen. Vill INTE gå igenom allt det där ensam en gång till, och jag har ju lärt mig den hårda vägen att man inte kan vara säker på att inte behöva göra det, hur gärna man än vill tro motsatsen... Men ändå...suck! Det är ju definitivt inte så att det börjar bli ont om tid för min del, men det börjar bli lite ont om tid om det ska bli något syskon till grabben innan han blir 15.
Först ska man träffa nån (och det vet vi ju hur svårt DET är...), sen ska man lära känna varandra och se om man funkar ihop (och det kan ju ta åratal...), efter det kan man kanske ta beslutet om att skaffa barn, men bara för att beslutet är taget betyder ju inte det att man automatiskt blir föräldrar dan därpå (ja ni fattar grejen...). Eller så kan man ju göra som när jag blev gravid, men det är en annan historia, och med tanke på hur den historien slutade så tänker jag undvika att göra just så nästa gång! (OM det blir någon nästa gång...)