Mörka minnen.
Jag ska kämpa.
Kämpa så länge jag kan.
Kämpa för att överleva i denna helvetes värld.
Sviken.
Sviken igen.
Och åter sviken.
Men jag ska vinna!
Vinna över allt som trycker ner mig!!
Jag ska kämpa...
Stridslusten tränger in i mig som en orkanvind.
Jag ska strida, kämpa och vinna detta blodiga krig.
Jag krigar mot mig själv och mot DIG...
Ja, just du, som förstör mig gång på gång.
Jag hatar dig
Någon gång ska jag få min hämnd...


”I ångestens väntrum”

Mitt i den nattsvarta dimman ser jag honom komma.
Gående.
Som om han ville pina mig.
Hela min kropp protesterar.
Som i trans går jag honom till mötes.
Jag skriker högt, men ändå hörs inget ljud.
Mina naglar bryts då jag krampaktigt kramar mina byxben.
Inte igen.
Inte nu.
Orkar inte.
Mitt huvud pulserar, ådrorna sväller.
För varje meter.
Närmare.
Igen.
Snälla, stanna inte länge.
Har inte tid.
Vill inte.

I ångestens väntrum.