Bevis.
Jag har försökt intala mig själv att jag är nojig, men vissa bevis går inte att bortse ifrån.

Fyra gånger den senaste tiden har jag bjudit hem folk på middag/fest, en av gångerna ställde jag in helt eftersom det helt enkelt inte var någon som kunde (ville?) komma, gång två och tre blev det visserligen trevliga middagar, men uppslutningen var lätträknad (2! resp 4 gäster) och nu är vi inne på fjärde försöket.

Nu måste jag sluta lura mig själv och inse att jag inte har så stort umgänge att det ens är lönt att lägga energi på att planera saker!

Denna gången bemödade sig hälften av de inbjudna inte ens om att svara, av den andra halvan var det - med endast något enstaka undantag - upprepade nekanden/avhopp. Sonen är bortlejd till barnvakt, kylskåpet är välfyllt, huset är nystädat och värmeljusen är tända, det är som bäddat för en trevlig kväll med vänner. Om man hade några... Istället sitter jag här själv i soffan med ett glas vin och en film som enda sällskap.

Ännu en inställd kväll.