En sak till...
Det är faktiskt inte bara en massa tankar som snurrar i mitt inre nu, det är en massa känslor också! Det är glädje och ny vårenergi, det är lust och begär, det är förvirring, irritation och uppgivenhet...som vanligt allt i en enda röra.
Vissa dagar mår jag bra, andra sämre. Vissa dagar kan jag känna igen mig själv, andra inte. Jag underhåller min yttre mask, jag är som vanligt duktig på att kontrollera den. Ibland känner jag ljusglimtar då fasaden smälter ihop med verkligheten, då känns det skönt! Fler sådana stunder önskas...jag jobbar vidare på det!
Jag har bearbetat mitt senaste snedsteg mycket, ja - det var dumt, otroligt dumt och onödigt - men samtidigt gav det mig nåt! Det gav mig ny kämparglöd och faktiskt nya insikter. Jag är ledsen för allt det förstörde, men jag är glad för att det fick mig att känna igen! Känna och reagera! Det är kanske inte så farligt att släppa på kontrollen ibland, om man bara gör det på rätt sätt....och det är nog DET jag ska koncentrera mig på. Inte att helt försöka låta bli, utan att lära mig göra det på ett annat sätt!