Värme och nystart.
Det var påfrestande det här, det tog på mina psykiska krafter och framkallade en massa förträngda minnen och känslor, men det känns som om det var värt det!
Jag har fått så många fina ord, och jag är så glad för all den värme några av er läsare visat! Ett speciellt tack vill jag ge till J, det du skrev berörde mig och gav mig så enormt mycket! Jag vet att vi inte känner varandra, men jag kände ärligheten och den uppriktiga omtanken i dina ord och det betydde enormt mycket för mig! Du gav mig också en del att tänka på, angående det här med att vara en bra mamma, och det kommer jag nog skriva lite mer om sen när jag tänkt igenom saken ordentligt och lyckats formulera tankarna i ord!

De senaste dagarna har jag ägnat åt att förnya i hemmet, inte som ett sätt att sysselsätta mig för att slippa tänka så mycket som förr var något ganska vanligt i min värld, utan för att jag faktiskt ville! Det har gjorts med glädje och energi, och det känns bokstavligt talat som en nystart för mig! Ut med det gamla, och in med det nya! Nu har min resa mot framtiden börjat på riktigt, jag har tagit mig loss från den farliga kvicksand som jag förut stod i, livrädd för att röra mig så jag skulle sjunka ännu längre ner. Visst kommer jag att hamna i svackor igen, allt blir inte bra som genom ett trollslag, men jag är på väg åt rätt håll i alla fall!