Oroande samtal.
Jag är rädd för att något hemskt är på gång igen...det känns inte som om det är en slump att det just denna helgen börjat komma en massa obehagliga telefonsamtal, eller samtal o samtal...det är ingen som säger något, men jag hör ju i luren att där är någon! Det började igår, men då lyckades jag ganska bra med att intala mig själv att det inte betydde något, att det var någon som ringde fel, eller småungar som busringde eller nåt. Men idag har det kommit samtal även på mobilen, och nu börjar jag få svårt för att bortförklara det :(
Jag borde ju vara van vid den här känslan. Jag har ju gått igenom detta så många gånger förr, och det gick då så långt att jag slutade vara rädd, det kändes som om det inte kunde bli värre, som om det inte var lönt att slösa energi på att vara rädd...men nu hade jag ju börjat ta mig tillbaka!
Denna gången har jag ju inte bara mig själv att tänka på, utan även min älskade son...situationen är helt annorlunda nu, och jag är rädd! Det känns väldigt obehagligt att inte veta vad det handlar om, så oavsett vad syftet är med dessa samtal så önskar jag att jag får veta! Att personen i andra änden av linjen kunde säga något, så jag sen kan ta ställning till hur jag ska hantera saker.
Jag bävar för kvällen...jag går som på nålar och hoppar till vid minsta lilla ljud, jag hatar denna känslan! Jag känner mig liten och rädd, och väldigt, väldigt ensam...